Institut d'Economia Internacional

baes-workshop-blockchain-i-intel·ligència-artificial-juny-2018

Notícia IEI

BAES Workshop - Blockchain i Intel·ligència Artificial - nous reptes globals en el sistema financer i els models de cooperació empresarial

Organitzat pel Grup de recerca BAES i Xarxa d'experts LegalTEC, tindrà lloc el dijous 18 de juny de 2018 en el saló d'actes de l'Edifici Germá Bernacer

Compartir en facebook Compartir en twiter Compartir en linkedin             icona imprimir

IEI - 08 JUN 2018 - 09:00

Grup de Recerca BAES

III Workshop Blockchain: Blockchain i Intel·ligència Artificial: nous reptes globals en el sistema financer i els models de cooperació empresarial organitzat pel Grup de recerca BAES i Xarxa d'experts LegalTEC, tindrà lloc el dijous 18 de juny de 2018 a les 16:30h en el saló d'actes de l'edifici Germá Bernacer.

Aquest Workshop es realitza en el marc del projecte finançat per MINECO: "Nous instruments jurídics per al finançament de la pime"\, Universitat Jaume I de Castelló DER2015-65639-R), (la investigadora principal de la qual és María del Carmen Boldó Roda).

Coordina: María del Carmen Pastor Sempere, Directora de Baes.

Presenta: Antonio Escudero, Director de l'Institut d'Economia Internacional

Modera: Pedro Ponce de León, Professor del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics, Escola Politècnica Superior, Universitat d'Alacant, membre de BAES.

Programa

Aquest tercer Workshop abordarà l'anàlisi i desenvolupament de la nova tecnologia Blockchain i la seua conjunció amb la Intel·ligència artificial (IA) com a nous patrons inclusius tant en el sistema financer, així com en la cooperació empresarial.

1. Robots conversacionals (chatbots) com a eina d'inclusió financera. Sabem interactuar amb ells?. Andrés Pedreño Muñoz, Catedràtic d'economia aplicada de la Universitat d'Alacant. President d'AlicanTEC i membre de BAES.
  2. Com els chatbots, AI i altres tecnologies van a reduir la pobresa a Llatinoamèrica. María José Jorda, head of Digital Customer experience de BBVA Microfinanzas.
  3. Noves formes de cooperació empresarial per al desenvolupament de Blockchain. Vicente García Gil i Antonio Galvez. Comissió d'Innovació i Talent d'ALASTRIA.
  4. Finançament d'empreses socials: les ICOs cooperatives (ofertes inicials de monedes -ICO, per les seues sigles en anglés -Initial Coin Offering-), els casos de Tutellus i Orvium a examen. María del Carmen Pastor Sempere. Professora Titular de dret mercantil de la Universitat d'Alacant, coordinadora de LegalTEC i Directora de BAES.

Clausura: Amparo Navarro Faure Vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement de la Universitat d'Alacant (per confirmar)

Lloc de l'esdeveniment

• Saló d'actes de l'Edifici Germá Bernacer