Workshop Blockchain - nous reptes legals, empresarials i tecnològics

El Workshop Blockchain: nous reptes legals, empresarials i tecnològics organitzat pel Grup d'investigació BAES i xarxa d'experts LegalTEC, tindrà lloc el dijous 1 de març de 2018 a la sala multiusos de l'Institut d'Economia Internacional.

Seminaris IEI (Grup de recerca BAES, i Xarxa d'experts LegalTEC): L'anàlisi i desenvolupament de la nova tecnologia Blockchain suposa un dels desafiaments més exigents de coneixement en l'actualitat. Principalment en tres aspectes en els quals se centra aquest Workshop: en primer lloc, la utilització de criptomonedas tipus bitcoin o similar com a mitjans de pagament, com a nou esquema de finançament i la seua comptabilització, i de nou model de negoci per a tot tipus d'empreses. Així mateix, en segon lloc, el seu desenvolupament implica un nou concepte de la identitat tant per a subjectes com a objectes i els seus respectius registres. I, finalment, el desenvolupament de nous processos de transparència i intercooperación en l'Administració Pública. Aquest Workshop es realitza en el marc del projecte finançat per MINECO: %o201CNuevos instruments jurídics per al finançament de la pime%o201D, Universitat Jaume I de Castelló DER2015-65639-R), (la investigadora principal de la qual és María del Carmen Boldó Roda).

Coordina: María del Carmen Pastor Sempere, Directora de Baes.

Presenta: Antonio Escudero, Director de l'Institut d'Economia Internacional

Programa

Un nou concepte de la identitat tant per a subjectes com a objectes, i els seus respectius registres

1. Qüestions jurídiques relatives a la presència online de les empreses, María del Carmen Boldó Roda.
  2. Mercat Digital i Dret de la competència, Vanessa Martí Moya.
  3. Protecció Dades i TICS, Juan José Cortés Vélez.
  4. Feia una identitat digital en Blockchain, Rafael Lafont.
  5. La Tokenización d'actius com a mitjà d'identificació de béns, Francisco Lopis Vañó.

La utilització en el tràfic econòmic de criptomonedas: aspectes financers, tributaris i comptables

1. Blockchain un nou patró econòmic, Andrés Pedreño Muñoz.
  2. Aspectes tributaris de les criptomonedas, Ramón Vilarroig Moya.
  3. MIFID II: el repte de la protecció de l'inversor en Tokens, Mª de Lourdes Ferrando Villalba.
  4. Blockchain i la comptabilitat de triple entrada, José Luis Wanden-Berghe.
  5. La Criptocontabilidad en Blockchain de la informació financera i no financera de les empreses: cap a la Tokenización de la RSC, Eliseo Fernández Daza.

Aplicació de blockchain a la realitat quotidiana de les empreses, els ciutadans i les administracions: aspectes tecnològics

1. Blockchain un nou patró tecnològic, Pedro J. Ponce de León.
  2. Una tecnologia per a facilitar els processos de participació, intercooperación i transparència en l'Administració, Francisco García.
  3. Blockchain 4.0: Feia una nova dimensió de la digitalització de les empreses, Víctor Gisbert
  4. Com pot simplificar Blockchain el Dret de societats?: els exemples de Delaware i Gibraltar a examen, María del Carmen Pastor Sempere.

Lloc de l'esdeveniment

Contingut relacionat