Workshop Blockchain - nous reptes en la transmissió del coneixement i la protecció de dades personals

Segon seminari IEI del Grup d'investigació BAES i AlicanTEC

La tecnologia Blockchain -Tecnologia de Registre Distribuït (DLT), per les seues sigles en anglès)- és objecte d'atenció des de diferents Administracions i empreses doncs serà en els pròxims anys component essencial de l'economia i la societat digitals" (així es determina pel Pla d'acció en matèria de tecnologia financera: per un sector financer europeu més competitiu i innovador de 9 de març de 2018 Comunicat de la Comissió al Parlament Europeu, al Consell al BCE i al Comitè Econòmic i Social i el de les Regions 8.3.2018 COM(2018) 109 final), i pot ser generadora d'un "cambio social positiu a través de la descentralització i la desintermediación dels processos relacionats amb desafiaments de sostenibilitat locals o globals" (segons és destacat per l'Observatori i Fòrum Blockchain de la UE de la Comissió engegat l'1 de febrer de 2018 amb el suport del Parlament Europeu).

Para Mariya Gabriel, comissionada d'Economia i Societat Digital: "En el futur, tots els serveis públics utilitzaran la tecnologia Blockchain. Blockchain és una gran oportunitat per a Europa i els Estats membres per a repensar els seus sistemes d'informació, promoure la confiança de l'usuari i la protecció de dades personals, ajudar a crear noves oportunitats comercials i establir noves àrees de lideratge que beneficien als ciutadans , els serveis públics i les empreses*"

L'anàlisi i desenvolupament de la nova tecnologia Blockchain, per tant, suposa un dels desafiaments més exigents de coneixement en l'actualitat, i implica un nou patró en la seua transmissió, així com en la protecció de dades.

Aquest Workshop es realitza en el marc del projecte finançat per MINECO: "Nuevos instruments jurídics per al finançament de la pime", Universitat Jaume I de Castelló DER2015-65639-R), (la investigadora principal de la qual és María del Carmen Boldó Roda).

Coordina: María del Carmen Pastor Sempere, Directora de Baes.

Presenta: Antonio Escudero, Director de l'Institut d'Economia Internacional

Programa

1. La adaptación de las Administraciones públicas y las empresas al RGPD. Juan José Cortes Vélez, responsable del Área de Compliance de Devesa & Calvo Abogados, Miembro de BAES
  2. Impacto de Blockchain en Auditoría, José Luis Wanden-Berghe Lozano, Profesor titular de Economía Financiera y Contabilidad de la Universidad de Alicante. Auditor por el Registro Oficial de Auditores de Cuentas (ROAC), Miembro de BAES