I Congrés Internacional sobre El Valor de la Digitalització de l'Economia

El Observatori ADEI (Observatori per a l'Anàlisi i el Desenvolupament Econòmic d'Internet), naix l'any 2013 fruit de la col·laboració de Google, Analistes Financers Internacionals (Afi) i el Institut d'Economia Internacional de la Universitat d'Alacant.

Dirigit per Andrés Pedreño, compta amb un equip d'investigació liderat per Emilio *Ontiveros i amb un ampli i qualificat Consell Assessor compost per prestigiosos experts en matèria econòmica i de desenvolupament de la Societat de la Informació. La seua missió és analitzar les implicacions econòmiques i socials que la digitalització de l'economia està portant amb si. L'enfocament de l'Observatori és multidisciplinari amb una major focalització en els àmbits econòmic i social.

En un curt espai de temps, moltes de les activitats que tradicionalment es realitzaven offline han passat a estar disponibles online, i cada vegada són més les persones que opten per Internet per a realitzar tràmits, compres, etc.

Aquests hàbits han contribuït a enfortir la globalització de les societats, la dilució de barreres en la relació entre persones i empreses de diferents continents, així com l'aparició d'oportunitats que exigeixen noves capacitats i competències

A Espanya, l'impacte de la digitalització de l'economia s'estima en el 2,6% del PIB, mentre que en l'àmbit europeu suposa més del 3,8%. Per àrees, el nombre d'emprenedors que aprofita les noves tecnologies per a desenvolupar nous serveis i aplicacions s'ha incrementat en gran mesura en els últims anys. En matèria de formació, la pròpia Comissió Europea xifra en més de 900.000 els nous llocs de treball que l'avanç del procés de digitalització generarà per a 2020.

En l'àmbit de les pimes, cada vegada són més els que aposten per les noves tecnologies com a palanca de creixement i enfortiment dels seus negocis.

Relacionat

Contingut relacionat