Amb un programa basat en casos reals el 85% dels estudiants del Màster en Comerç Internacional de la ua aconsegueixen treball

Basar un programa formatiu al 100% en casos pràctics és una garantia d'èxit. Així ho revela el Màster en Comerç Internacional de la Universitat d'Alacant amb una taxa d'empleabilidad del 85%. Amb 27 edicions a la seua esquena, aquest títol es presenta com el més antic de la UA que reuneix cada any l'excel·lència entre els seus estudiants, docents, institucions i empreses col·laboradores.

En aquest sentit, són nombroses les entitats financeres, consultores de comerç exterior, associacions empresarials, despatxos d'advocats, institucions i, sobretot, empreses exportadores/importadores de diferents sectors els que col·laboren amb el Màster en Comerç internacional de la Universitat d'Alacant a través de pràctiques, aules obertes, seminaris, conferències, visites i projectes d'internacionalització.

Cada edició, estudiants treballen mà a mà amb professors universitaris i professionals de reconegut prestigi en el camp del comerç internacional, tant de l'Administració com de l'empresa. Com a eix central, elaboren projectes d'internacionalització amb estratègies personalitzades dissenyades d'acord a les necessitats d'empreses reals de l'entorn de la província d'Alacant. Entitats que cerquen desenvolupar el procés d'introducció dels seus productes en nous mercats internacionals, o que necessiten consolidar les seues estratègies de venda i posicionament en mercats emergents.

En aquest sentit, a través del programa de pràctiques remunerades, els autors d'aquests projectes tenen la possibilitat d'executar-los el que representa una bona oportunitat professional. %o201CEn els últims anys, el 85% dels nostres estudiants estan treballant a través d'aquest mètode d'aprenentatge que ha situat al Màster de la UA com un referent per a les empreses alacantines%o201D, apunta el sotsdirector del Màster en Comerç Internacional, Alfonso Ortega. %o201CLa inserció professional mitjançant la realització de pràctiques remunerades en empreses és un dels punts claus de l'èxit d'aquest títol%o201D, insisteix.

Segons Ortega, "el treball realitzat és molt valuós i en moltes ocasions els estudiants han anat més enllà de la teoria per la dificultat dels projectes". En la XXVII edició del Màster, el passat 31 de maig de 2017, l'alumnat va presentar les seues propostes als responsables d'empreses com Nadeo, Calçats Fernández Alonso, Tecniplant, Dreacha, Mondraker, Calçats Boreal, D. Franklin; Artesania Amaya o Calçats Puche, interessats a ampliar mercats en països com Regne Unit, Alemanya, Itàlia, Grècia, Mèxic, Argentina, Brasil i fins i tot Corea del Sud, entre uns altres.

El Màster de Comerç Internacional de la UA aporta una especialització professional dels instruments operatius i un acostament real a les problemàtiques habituals en el camp del comerç exterior. Aquests estudis es dirigeixen especialment a titulats en Direcció i administració d'empreses, Economia i Empresarials o Dret, encara que cada vegada són més els estudiants que provenen de Sociologia, Filologia o Traducció de qualsevol racó d'Espanya i de l'estranger.

"El perfil dels estudiants que aposten per estudiar aquest màster en la Universitat d'Alacant ha anat canviant als llarg d'aquests 27 anys. A més de titulats, cada vegada són més els professionals que necessiten reciclar-se per a adequar-se a les necessitats actuals d'empreses i institucions relacionades amb el comerç internacional", explica Alfonso Ortega.

Programa exclusiu a Brussel·les

A més de diferents activitats formatives, jornades, trobades o visites a empreses, el Màster en Comerç Internacional de la Universitat d'Alacant ofereix un exclusiu programa de formació en comerç internacional a Brussel·les. Durant una setmana, al maig, l'alumnat té l'oportunitat d'especialitzar-se en el funcionament de la Comissió Europea, del Consell de la UE, del Comitè Econòmic i Social i del Comitè de les Regions, i conèixer l'Oficina de Representació Permanent d'Espanya davant la UE i el Parlament Europeu.

Relacionado

Contingut relacionat