BAES Workshop - Blockchain i Intel·ligència Artificial - nous reptes globals en el sistema financer i els models de cooperació empresarial

II Workshop Blockchain: Blockchain i Intel·ligència Artificial: nous reptes globals en el sistema financer i els models de cooperació empresarial organitzat pel Grup de recerca BAES i Xarxa d'experts LegalTEC, tindrà lloc el dijous 18 de juny de 2018 a les 16:30h a la sala d'actes de l'edifici Germá Bernacer.

Aquest Workshop es realitza en el marc del projecte finançat per MINECO: "Nuevos instruments jurídics per al finançament de la pime, Universitat Jaume I de Castelló DER2015-65639-R), (la investigadora principal de la qual és María del Carmen Boldó Roda).

Coordina: María del Carmen Pastor Sempere, Directora de Baes.

Presenta: Antonio Escudero, Director de l'Institut d'Economia Internacional

Modera: Pedro Ponce de León, Professor del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics, Escola Politècnica Superior, Universitat d'Alacant, membre de BAES.

Programa

Aquest tercer Workshop abordarà l'anàlisi i desenvolupament de la nova tecnologia Blockchain i la seua conjunció amb la Intel·ligència artificial (IA) com a nous patrons inclusius tant en el sistema financer, així com en la cooperació empresarial.

1. Robots conversacionals (chatbots) com a eina d'inclusió financera. Sabem interactuar amb ells?. Andrés Pedreño Muñoz, Catedràtic d'economia aplicada de la Universitat d'Alacant. President d'AlicanTEC i membre de BAES.
  2. Com els chatbots, AI i altres tecnologies van a reduir la pobresa a Llatinoamèrica. María José Jorda, head of Digital Customer experience de BBVA Microfinanzas.
  3. Noves formes de cooperació empresarial per al desenvolupament de Blockchain. Vicente García Gil i Antonio Galvez. Comissió d'Innovació i Talent d'ALASTRIA.
  4. Finançament d'empreses socials: les ICOs cooperatives (ofertes inicials de monedes -ICO, per les seues sigles en anglés -Initial Coin Offering-), els casos de Tutellus i Orvium a examen. María del Carmen Pastor Sempere. Professora Titular de dret mercantil de la Universitat d'Alacant, coordinadora de LegalTEC i Directora de BAES.

Clausura: Amparo Navarro Faure Vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement de la Universitat d'Alacant (per confirmar)

Lloc de l'esdeveniment

Sala d'actes de l'Edifici Germá Bernacer