Conferència "Pràctiques comercials en el Mediterrani" dirigida als alumnes del Màster de Comerç Internacional

El director de Casa Mediterrani, el diplomàtic Javier Hergueta, va oferir la conferència "Prácticas comercials en el Mediterrani" dirigida als alumnes del Màster de Comerç Internacional de l'Institut d'Economia Internacional de la UA el passat 25 d'abril en la Universitat d'Alacant.

En la seua exposició, eminentment pràctica, Hergueta -amb àmplia experiència en aquest àmbit després d'ostentar el càrrec d'Ambaixador en ambaixades com la de Iemen o República Democràtica del Congo- va destacar la gran oportunitat que suposa el comerç internacional per a l'economia espanyola, donat l'altíssim nivell productiu, la qualitat i els preus competitius que ofereix Espanya, tant per al consum domèstic com per al consum extern.

El director de la institució diplomàtica va indicar, no obstant açò, que encara que les circumstàncies actuals de l'economia espanyola, després d'una eixida fulgurant de la crisi gràcies fonamentalment a les exportacions, bufen de forma favorable cap al comerç exterior, la veritat és que de moment, el país encara no ha sabut gestionar aquesta excel·lent oportunitat que se li presenta.

El director de Casa Mediterrani va concloure que només "fa falta dotar de més dinamisme a les exportacions, ser aventurers i llançar-se, aprenent les normes del mercat i aplicant-les". "L'esforç que cal fer és mínim" i la recompensa màxima.

Contingut relacionat